Fenomen poznat kao crowdsourcing postaje sve popularniji u svijetu online poslovanja, kako u marketingu, tako i u dizajnu. Crowdsourcing predstavlja postupak dobivanja potrebnih usluga, ideja ili podataka od strane velikog broja ljudi, obično putem korištenja interneta.
Jedan od najjednostavnijih i najbržih načina dobivanja dizajna je putem crowdsourcing dizajn platformi.Najpopularnija regionalna platforma za dobivanje dizajna na ovaj način (kod nas) je GeeLancer. Ova platforma predstavlja najveću dizajnersku zajednicu sastavljenu od preko 10.000 dizajnera putem koje je do dizajna došao velik broj poznatih tvrtki iz zemlje i regije. Više o ovoj crowdsourcing platformi možete pročitati klikom na sljedeći link: http://stockografija.com.hr/2016/10/11/popust-suradnja-123rf-greendesign/
Neke prednosti koje možete očekivati prilikom upotrebe crowdsourcing platformi za dobivanje dizajna su:
- Brzina – Prilikom postavljanja zahtjeva za dizajn, klijenti sami zadaju krajnji rok dizajnerima za isporuku gotovog dizajna. Uslijed ovakog pristupa ne može doći do nepredviđenih zastoja ili produžavanja rokova.
- Cijene – Ovaj vid dobivanja dizajna klijentima omogućava potpunu kontrolu nad troškovima. Na primjer, ako želite naručiti logo dizajn ili logo redizajn, sami određujete vrijednost nagrade za pobjednički dizajn. Ovako, za razliku od unajmljivanja samostalnih dizajnera ili dizajnerskih kuća, prilikom naručivanja dizajna (postavljanja natječaja) ne može doći do povećanja cijena krajnjeg proizvoda po završetku projekta.
- Odabir – Putem crowdsourcing platformi dopire se do velikog broja dizajnera koji klijentima nude veliki broj različitih dizajnerskih rješenja. Time klijenti dobivaju mnogo širi izbor nego putem klasičnog načina dobivanja dizajna.
- Sigurnost – Za razliku od ustaljenih praksi koje podrazumijeva nabavka dizajna, u slučaju uporabe crowdsourcing platformi, obje strane (klijenti i dzajneri) su maksimalno zaštićeni. Klijent nije dužan odaberati ni jedno dizajnersko idejno rješenje po završetku natječaja, ukoliko mu ona ne zadovoljavaju potrebe. Shodno tome, klijent nije dužan isplatiti naknadu za pobjednički dizajn. S druge strane, dizajneri su sigurni da će njihov trud i rad biti isplaćen ukoliko im je dizajn odabran, pa im je i motivacija za stvaralaštvo mnogo veća.
- Kreativnost – Crowdsourcing platforme privlače dizajnere iz različitih sfera od kojih je moguće očekivati širi opseg kreativnih i neočekivanih rješenja. To klijentima pruža šansu da dobiju mnogo orginalniji i upečatljiviji dizajn nego kada surađuju s dizajnerima koji su kreativno ukalupljeni samo u jedan pravac dizajna.
- Marketing – Postavljeni natječaji ne predstavljaju samo potragu za dizajnom, već mogu biti i dobar marketinški potez. Kada se postavi natječaj objavljuje se i ime tvrtke koja ga je postavila. Natječaji se prikazuju na drušvenim mrežama i u biltenima platforme – tvrtka time dobiva povećanu vidljivost bez velikih troškova.
Crowdsourcing platforme značajna su olakšica za startup, male i srednje tvrtke koje nemaju svoje dizajnerske timove, a imaju manji ili ograničen budžet za dobivanje grafičkog rješenja. Velike tvrtke, i pored toga što uglavnom imaju svoje dizajnere ili su u stanju unajmljuju poznate dizajnere ili dizajn tvrtke koji rade za velike svote novca, često se ipak odlučuju za crowdsourcing platforme upravo zbog prednosti koje smo gore naveli.
Kao poticaj za korištenje crowdsourcing platformi 123RF do kraja 2016. godine omogućava svim svojim korisnicima pogodnosti, ne samo za nabavljanje stok sadržaja visoke kvalitete, već i za ostvarivanje popusta za dobivanje dizajna putem GeeLancer crowdsourcing platforme. Popust od 20% za 123RF sadržaje možete ostvariti upotrebom promotivnog koda 20GreenDesignRF na www.123RF.com, dok do popust za usluge GeeLancer crowdsoucing platforme možete doći putem GREENDESIGNRF promotivnog koda.
Odgovori