Grafički dizajneri često umiju biti najmanje shvaćeni pojedinci u svojim tvrtkama i agencijama. Dizajneri nisu osobe koje traže konstantno tetošenje i obožavanje od strane svojih suradnika – oni se samo trude da svoje zadatke završe na što profesionalniji i bezbolniji način, pod konstantnim pritiskom rokova, te klijenata koji im neumorno miješaju prste u zamisli.
1. Pitati ga da radi za džabe jer je to „dobro za njegov portfelj“
Svakom grafičkom dizajneru će zacakliti oči pri pronalaženju posla koji bi bio dobar za njegov portfelj, ali nije na drugima da odluče o tome u njegovo ime.
Kao dizajneri, želimo da klijent dobro prođe pri prihvaćanju posla, ali i mi od nečega moramo živjeti i imamo svoje troškove.
2. Porediti ga sa drugim dizajnerima
Molimo vas da nam ne pričate o grafičkom dizajneru kojeg ste preko interneta pronašli kako traži samo $5 za izraditi logotip.
Većina profesionalnih dizajnera imaju mnogo godina prakse i iskustva iza sebe i kvalitetu njihovog rada jasno možete vidjeti u njihovom portfelju.
Usporedba sa web sajtom koji daje automatska dizajnerska rješenja nije umjesno, pošto tako nećete dobiti unikatan i kreativan dizajn koji biste svakako željeli.
3. Cjenkati se unedogled
Određena količina pogađanja je očekivana prije započinjanja nekog projekta, jer svako želi napraviti pogodbu što boljom po sebe, no ne treba preterivati. Na kraju krajeva – dobivate ono što ste platili, dizajner se bira na osnovu njegovog rada, u pitanju je kreativno tržište, a ne ulična tržnica.
4. Tražiti da vrši izmjene na gotovim projektima (flattened files)
Mada je izvodivo do neke mjere, postoji granica koliko je toga moguće promijeniti na gotovom radu. Ukoliko je moguće, dizajnerima uvijek treba dostaviti originalne fajlove sa izmjenjivim layerima u dokumentu. Većina gotovih projekata se obično čuvaju kao PDF i neki od njih su izmjenjivi, ali većina nije. .JPEG i .PNG fajlovi također ne spadaju u izmjenjive.
5. Poslati slike niske razlučivosti u Word dokumentu
Svakom dizajneru dođe sebi počupati kosu kada u mailu ugleda MS Word fajlove, pogotovo ako je netko na takav način napravio foto album. Slike je često potrebno uveličati skaliranjem, što je teško izvedivo sa slikama niske razlučivosti bez gubitka oštrine. Teško da će vam dizajner tako moći „načiniti logo većim“, što je neminovna pojava. Još gore je kada se od dizajnera zahtijeva skinuti potrebne slike sa klijentove web stranice.
Standard za web je 72dpi, dok je kvaliteta očekivana u tisku kod tvrtki diljem svijeta 300dpi, tako da slike skinute sa sajta verovatno neće biti dobre za tisak.
6. Traženje mišljenja od nestručnih lica
Klijenti bi trebalo slobodno pokazivati rad dizajnera prijateljima i obitelji, ali ne bi trebalo da se oslanjaju isključivo na njihove savjete ukoliko oni nisu stručni u dizajnu ili marketingu.
Poslovni suradnici bi vjerovatno ponudili vrjednije savjete i vjerovatnije je da imaju prethodnog iskustva sa marketingom, bolje razumiju misiju vaše tvrtke i vaše ciljne skupine.
7. Zahtijevati da „načine logotip većim!“
Svaki dizajner prezire čuti nešto u stilu – „Molim te, učini logo maalo većim!“
Veće ne znači uvijek i bolje. 🙂
Klijent bi trebao razumjeti da logotip ne predstavlja cjelokupno idejno rješenje, već je samo jedan njegov element. Bijeli prostori su također vrlo bitni, pošto dopuštaju dizajnu „disati“.
8. Potrošiti previše vremena na slanje revizija
Prije započinjanja projekta, dizajner obično pripremi raspored kako bi mogao odrediti vrijeme potrebno za ostvarivanje projekta. Taj raspored je moguće ispratiti samo ukoliko klijenti iznose svoja mišljenja i šalju revizije na vrijeme. Vi možda nemate točno određen konačni rok, ali dizajneri vole projekte završavati na vrijeme, kako bi zaradili svoj novac.
9. Očekivati neograničen broj revizija
Postoji ograničenje koliko je moguće napraviti izjmena na svom radu prema onome što je dobiveno kao početni zahtjev od mušterije.
Dizajneri procjenjuju vrijeme potrebno za neki projekt sa uračunatim vremenom potrebnim za određeni broj revizija. Zahtijevati izmjene u odnosu na prvotno traženo rješenje iznova i iznova će vrlo izvjesno dovesti do problema, pogotovo ukoliko niste spremni te izmjene i platiti. Imati čist i koncizan početni zahtjev, sa svim sadržajima pravilno lektoriran, učiniće da projekt teče mnogo lakše.
10. Davati neodređene upute
„Možeš li ga učiniti malo živahnijim?“
„Može li biti više stilizirano?“
„Fali mu malo sjaja.“
„Nema taj „Wow!“ efekt.“
„Može li više iskakati?“
Molimo vas da svojim dizajnerima dajete što točnije određene upute mogućno – neodređeni zahtjevi dovode neodređenim rezultatima.
Ukoliko težina njihovih zadatka nije dovoljna da opravda nadurene izraze lica i vidnu nervozu, možda ovih 10 stvari pomognu olakšati posao svima. Sve u svemu, svi mi volimo kada se projekti pokrenu bez previše kočenja i drame i poslovi budu završeni na vrijeme bez pada kvalitete, tako da bismo trebali svi učiniti svoje i svoditi gnjavažu na minimalnu mjeru.
Odgovori